​Kontakt os:

​​Kig forbi:

Følg os på Facebook:

Graviditetsmassage - Massage af gravide​ - Aarhus Osteopati

massage af gravide aarhus, massage skulder gravid, gravid smerter, gravid ondt i lænden massage, massør til gravide, gaviditetsmassage

Graviditetsgener i Danmark​

​I Danmark bliver der født omkring 65.000 børn i Danmark og ca. 60.000 kvinder gennemfører en graviditet. I graviditeten opstår der ofte komplikationer som morgenkvalme, plukkeveer og bækkensmerter der påvirker dagligdagsfunktioner. Gravide kvinder i Danmark bruger ca. 48 dage i deres graviditet i sygefravær.

Effekten af massage

​Massage stimulerer stræk og smertereceptorer i bindevævet således smertefremmende input hæmmes. Massage frigiver smertehæmmende hormoner og stoffer der har positiv effekt på smerter, ømhed og spændinger. Massage påvirker blodkar, hud, muskler og bindevæv på en positiv måde. Massage åbner ligeledes blodkarrene i området der kan være lindrende, inflammationshæmmende og smertereducerende.

effektiv massage gravid, massage fødder gravid, massage nakke gravid, massage lænd gravid, dygtig gravidmassør aarhus, massage fjerne smerter århus

Bækkenløsning og massage

Bækkenløsning opstår oftest i det første og det sidste tremester. Leddene vil naturligt blive smidiggjort af hormonsystemet for at sikre at barnet kan komme ud af fødevejen. Ved bækkenløsning så løsner leddene, ledbånd og ligamenter sig for meget. Massage af ledbåndene og bindevævet omkring bækkenleddene er smertelindrende og kan bremse udvikling af bækkenløsningen.

Bestil tid online til graviditetsmassage her

Rygsmerter i graviditeten og massage​

​I takt med at kvinden og babyen bliver større så tilføjes der større og større belastning på selve rygsøjlen. Svajet i lænden vil blive større idet at de ledbånd der holder livmoder og de andre indre organer har deres hæfte på selve rygsøjlen. Muskulaturen i ryggen vil skulle arbejde hårdere og på en anden måde. Massage kan aflaste disse muskler og øge blodgennemstrømningen til og fra området. Kvinden vil begynde at ændre hendes biomekanik, dvs. hun vil begynde at bevæge sig på en anden måde end hun har gjort før. Dette kan medføre øget belastning på muskelgrupper der ikke er ret stærke og resultere i ømhed og smerte. Massage på disse muskler er fordelagtigt idet det løsner og fjerner spændinger.

massage gravid aarhus, massør graviditet århus, dygtig massør gravid, gravidmassage, massage ryg gravid

Væske i kroppen i graviditeten

At blive gravid vil også betyde at de indre organers, blodkars og bindevævs opstilling og bevægelse vil ændre sig. Dette medfører ved størstedelen af de gravide at kredsløbet vil have sværere ved at strømme frit rundt. Dette kan vise sig i form af kramper, væske i kroppen og evt. uro og tunghed / træthed i kroppen eller områder i kroppen. Massage øger blodgennemstrømningen lokalt i kroppen og fremmer kredsløbets funktion.

Svangerskab og massage​

​Når der opstår svangerskabsforgiftning i graviditeten, hvilket rammer ca. 3% af alle gravide vil blodtrykket forud have været for højt og samtidig har kroppen udskilt protein i urinen. Massage har den effekt at den midlertidigt sænker selve blodtrykket. For kvinder der er i risiko for at få svangerskabsforgiftning, eller for dem der i forvejen har væske i kroppen vil regelmæssig helhedsmassage være ideelt.

massage fjerner smerter gravid aarhus, massage løsner ømhed gravid, massør fjerner spændte muskler gravid, massage aarhus, massør århus

Hovedpine i graviditeten og massage

Hovedpine er et hyppigt symptom i graviditeten. I graviditeten er hormonrelateret hovedpine den hyppigste form, men spændingshovedpine, migræne og cervicogen hovedpine er ligeledes hyppige. Massage kan afstresse kroppen således det autonome nervesystem og hormonsystemet kommer i ro. Massage kan ligeledes løsne op for de muskler der har forårsaget cervicogen hovedpine således som ved spændingshovedpine.

Bestil tid online til graviditetsmassage her

​Aarhus Osteopati og massage af gravide

Aarhus Osteopati er en tværfaglig klinik bestående af massører, fysioterapeuter, osteopater, akupunktører, kranio sakral terapeuter m.m. Massage af gravide supplerer suverænt behandlingen af denne form patienter idet gravide oftest ikke har en "årsag" anden at kvinden ændrer form hvilket er naturlig proces ved selve graviditeten. Massage hos Aarhus Osteopati er derfor medvirkende til at kvinder gennemgår behagelig og problemfri graviditet.

Bestil tid online til graviditetsmassage her

Hvordan masserer massøren gravide?

I nedenstående video kan du se hvordan en graviditetsmassage foregår.

Om​ Aarhus Osteopati

​Tidsbestilling