Aarhus Osteopati Kurser for manuelle behandlere

Aarhus Osteopati tilbyder en række kurser eller uddannelser for manuelle behandlere såsom osteopater, fysioterapeuter, læger, kiropraktorer, massører, akupunktører m.m. Kurserne bliver tilbudt rundt omkring i Danmark. Vi har afdelinger i København, Aarhus, Vejle og Silkeborg.

​Aarhus Osteopati kurser i København

Aarhus Osteopati kurser i Aarhus

Aarhus Osteopati kurser i Vejle

Aarhus Osteopati kurser i Aalborg

Kurser for Manuelle Behandlerre (fysioterapeuter, osteopater, massører, akupunktører, kiropraktorer m.m.)

SchouwKruuse

Aarhus Osteopati har indgået et tæt samarbejde med Schouwkruse, da vi sammen ønsker at behandlere kan hjælpe flere klienter, skabe det arbejdsliv de ønsker og vigtigst bidrage til en større livskvalitet for flere mennesker.​

Er du manuel behandler og ønsker mere succes i dit behandlerlokale? Har du taget uddannelse som fysioterapeut, kiropraktor, osteopat, kropsterapeut eller lignende, men synes du stadig, at der er for mange klienter du ikke kan hjælpe?

Bliver du frustreret over, at klienter kommer tilbage med de samme problemer eller har du svært ved at afhjælpe deres problemer permanent? Ønsker du at vide hvorfor du kun hjælper nogle og hvorfor alle ikke responderer på din behandling? Så har vi løsningen til dig som behandler i klinisk praksis! SchouwKruuse er en kursus-virksomhed for behandlere på stor set alle niveauer.

Hvad er SchouwKruuse?

SchouwKruuse består af Morten og Emil. De praktiserer begge på vores afdeling i København. I SchouwKruuse tilbyder vi både online-kurser, foredrag, Live-kurser, samt længere forløb. Så uanset på hvilket niveau du befinder dig er der stor mulighed for at vi kan hjælpe dig. Se teamet her.

Hvorfor vælge SchouwKruuse kurser?

​Vi har allerede haft en del kursister igennem nogle af vores forløb og her er et lille udsnit af hvad de siger.

“SchouwKruuse har på blot to dage udfordret min faglighed og motiveret mig til at dygtiggøre mig endnu mere. Jeg er blevet bevidst om, hvad jeg skal blive bedre til teoretisk og praktisk. De er nok de bedste behandlere jeg har mødt ”

- Anna, Fysioterapeut

“En ny tilgang til både undersøgelse og behandling med fokus på hele mennesket”

- Frederik, Fysioterapeut

I Schouwkruuse er målet at give dig som behandler det store overblik, så du kan jonglere rundt i anatomien, fysiologien, neurologien m.m. UDEN at bruge 1000-vis af timer på tunge bøger. Vi hjælper dig med at integrere fagene på en nem og forståelig måde, samt implementere videnskaben på en brugbar måde.

​SchouwKruuse kurser

​SchouwKruuse tilbyder tre Live grundkurser. Neuro-Nerd & Exits, Vascu-Nerd & Inflammation og Gut-Nerd & Immunity. Vi vil berøre stort set alt hvad du vil møde i dit daglige virke som behandle. Kurserne kan både tages samlet eller hver for sig.

Neuro-Nerd & Exits - Kursus for Manuelle Behandlere

• Neuro-nerd and exits Er du behandler og savner forståelse og effekt på udstrålende symptomer i lænderegionen og underekstremiteten, så er neuro-nerd and exits noget for dig.

• Kurset giver dig en dyb forståelse for neurologien bag disse symptomer, hvilket indebærer interaktionen i mellem det somatiske og autonome nervesystem.

• Du lærer om det urogenitale systems indflydelse på homeostase. Ligeledes lærer du hvordan vores organer påvirker vores muskuloskeletale system, samt hvordan du kan adressere og influere dette i klinisk praksis.

• Vi giver dig forståelsen for de bagvedliggende faktorer og hvordan du differential diagnosticerer og løser forskellige problematikker i lænderegionen og underekstremiteten permanent.

Dato: 17-18 juli​

​Vascu-Nerd & Inflammation - Kursus for Manuelle Behandlere

• Vascu-Nerd & Inflammation Dette kursus giver dig som behandler forståelsen for, hvordan du håndterer og behandler tendinopatier og generelt inflammatoriske gener i kroppen.

• Kurset har særlig fokus på gener i cervical regionen, thorax og o.e Du får forståelsen for hvornår/hvordan inflammation opstår, og hvad der skal til for at den er under kontrol.

• Forstå hvordan det kardiovaskulære system fungerer, påvirker inflammation og hvorledes du kan påvirke dette som behandler.

• Lær at differentiere mellem de vaskulære symptomer (arterier, vener, lymfer), forstå hvorfor de opstår og hvordan de hver især påvirker vores evne til at hele selv.

Dato:  4-5 september

​KONTAKT OS HER

​Gut-Nerd & Immunity - Kursus for Manuelle Behandlere

• Vi lærer dig som behandler hvordan mave tarmsystemet kan have indflydelse på muskuloskeletale gener, inflammation, autoimmune lidelser, stofskifte, allergier, hovedpiner, træthed, svimmelhed mm.

• Kurset giver dig en dyb forståelse for mave-tarm systemets funktioner, hvordan det samarbejder med immunsystemet og dets indvirkning på homeostase.

• Forstå vigtigheden af en god fordøjelse og hvordan du kan hjælpe klienter med dette i klinisk praksis.

• Lær at differential diagnosticer og forstå hvorfor og hvor du sætter ind hos folk med forskellige problemer fra mave tarmsystemet.​​

Dato: 23-24 oktober

SchouwKruuse Online Kurser

​Derudover tilbyder SchouwKruuse to online-kurser; Become A Detective og Metabolic-Nerd. Kurserne indeholder videoer, quizzes, worksheets og meget mere, hvor du bliver taget i hånden og ført igennem en masse viden, som du direkte kan implementere i dit behandlerrum.

AArhus Osteopati

Aarhus Sundhedscenter